FAQ Contributiebetaling

  1. Hoe kan ik mijn contributie betalen?
  2. Ik kan niet inloggen
  3. Ik kan geen contributievarianten kiezen
  4. Er gaat iets anders niet goed
  5. Hoe zit dat met de machtiging?
  6. Kan ik mijn contributie niet per overschrijving betalen?
  7. Ik heb mijn contributie betaald, maar heb nog geen rechten op de site

 1. Hoe kan ik mijn contributie betalen?

We hebben het stappenplan nog even voor je op een rij gezet.

 2. Ik kan niet inloggen

In de nieuwe site heeft je loginnaam geen spaties meer. Doorgaans bestaat je loginnaam uit je voor en achternaam, nu dus zonder spaties aan elkaar geschreven. Bijvoorbeeld ‘charlygaul’ of ‘henkvanderplas’

3. Ik kan geen contributievarianten kiezen

Als er eerder een betaling van je is mislukt, is het soms niet mogelijk daarna een nieuwe betaling te doen. Dat heeft te maken met een technische eigenaardigheid (wordt aan gewerkt); we zullen je niet vermoeien met de details. Stuur een mailtje naar floris@gaul.nl en dan maken we het in orde.

4. Er gaat iets anders niet goed

Stuur een mail met je vraag naar floris@gaul.nl

5. Hoe zit dat met de machtiging?

Om de vereniging en jouzelf heel veel administratieve rompslomp te besparen, heeft de ALV besloten dat we vanaf 2015 de contributie per machtiging innen. Dit jaar betaal je de contributie nog via de webshop en eenmalige machtiging of iDeal. Daarmee machtig je vanzelf de club om vanaf volgend jaar (2016) de contributie van je rekening af te schrijven. Uiteraard tot wederopzegging. Je kunt uiterlijk 1 november je lidmaatschap voor het daaropvolgende jaar opzeggen.

6. Kan ik mijn contributie niet per overschrijving betalen?

Nee, dat kan niet. Dat levert ons heel veel extra administratief uitzoekwerk op. En kans op fouten. Je kunt kiezen tussen een betaling via iDeal of een eenmalige machtiging.

7. Ik heb mijn contributie betaald, maar heb nog geen rechten op de site

Als je met een eenmalige machtiging hebt betaald, duurt het een aantal dagen voordat de betaling verwerkt is. Je krijgt daarom niet automatisch de ledenrechten op de website. Dat wordt iedere dag handmatig aangepast, zodat je wel ledenrechten hebt en je niet op de afronding van je betaling hoeft te wachten. Is dat na een dag nog niet in orde? Mail naar floris@gaul.nl

Stappenplan contributiebetaling

  •  Login via ‘Gaul-leden’ rechtsbovenin
  • Je inlognaam is jouw voor en achternaam aan elkaar geschreven. Bijvoorbeeld ‘charlygaul’ of ‘henkvanderplas’
  • Je oude wachtwoord is niet meer geldig, je moet een nieuw wachtwoord aanmaken via de ‘wachtwoord vergeten’ optie
  • Als je bent ingelogd, zie je dat je nog niet in het ledenoverzicht staat en je kunt ook nog niet in de winkel. Dat kan wel na het betalen van de contributie
  • Ga naar de Shop
  • Dan kom je automatisch op een pagina waar je via de winkel je contributie kunt betalen
  • Klik op contributie en kies de contributie die jij wil hebben (wel of geen licentie etc.)
  • Stop ‘m in je winkelwagen
  • Klik rechtsboven op het winkelwagen icoontje en reken af
  • Met het betalen van deze contributie machtig je Gaul! om tot wederopzegging de contributiejaarlijks van je rekening af te schrijven
  • Gefeliciteerd, je hebt nu en je contributie betaald en je hebt volledige toegang tot de site en de webshop!
  • Vergeet niet je profiel aan te vullen met een kekke actiefoto, je social media en Strava accounts en meer
  • Vragen over de contributie? Mail hans@gaul.nl