Succesvolle Koningsdag

Op 4 plekken hebben Gaul! teams zich op Koningsdag ingespannen op de Tacx. Opbrengst: 5500 euro voor War Child!
In Rotterdam, Haarlem, Amsterdam Oost en het eveneens Amsterdamse Vondelpark hebben Gaulisten zich een dag lang in het zweet getacxt voor War Child. En met succes! Een totaal opbrengst van zo’n 5500 euro en veel ideeën om dat volgend jaar nog beter te doen!
Hieronder het relaas uit het Vondelpark:

Gaul! Koningsdag actie Koningsdag 2014, Amsterdam, 1808:45 uur. De toegangshekken van het Vondelpark zijn nog gesloten. Te zien aan de volwassenen en kinderen die zich in grote getalen voor iedere ingang hebben verzameld. Inclusief hun hele inboedel, klaar om voor een paar duiten te verkopen vanaf een kleedje in de zon. Het Vondelpark is ieder jaar weer het domein van de kinderen. Een uitgewezen plek voor ons om juist dáár geld in te zamelen voor War Child. Voor kinderen die een stuk zwaarder leven lijden dan het gemiddelde kind in Amsterdam.

Vooraf was in goed overleg een strategische plek gekozen, en jawel, geclaimd om 9:02 uur. Snel stroomde het park bomvol. Uit verschillende hoeken kwamen Gaulisten in hun zwartgele pakjes op hun fiets te voorschijn. Henry kwam met vrouw, zoon en dochter, ter versterking van ons team. Tacxen werden geïnstalleerd (Ivan toonde nog even zijn krachten tijdens het pompen van zijn band – klapband), banners werden opgehangen en geldemmers beplakt met War Child stickers strategisch neergezet.

We streken neer op het zadel van onze fiets, om daar zo’n19 6 uur nauwelijks meer vanaf te stappen. De dag bestond uit fietsen, en het roepen van kreten als: “Wij fietsen de hele dag, maar komen geen steek vooruit. Alleen als u ons helpt de emmer te vullen! We gaan hier niet vandaan tot ie vol zit! Ho! Foto’s nemen kost geld! Een sprintje voor een tientje! Henry’s zoon Pascal stal met zijn donkere lokken en prachtig grote ogen menig hart van de voorbijganger. En zo ook het geld uit hun portemonnee.

De sfeer in het park was uitmuntend en de reacties van voorbijgangers op onze actie waren lovend. Naast een vergroting van de zichtbaarheid van War Child hebben we een bedrag van             € 800,00 opgehaald! En zitten we boordevol ideeën om dit concept uit te breiden voor het komende jaar. Om dat bedrag minstens te verdubbelen in 2015!